album-art

  • היום בהייטק בפקקים, אנחנו נדבר על אחת התופעות שאנחנו חושבים שהן הכי מעניינות בימי ההייטק הטרופים של גיוסים והנפקות. ההייפרגרוות׳ – או, הצמיחה המואצת. לרוב כשמשתמשים במושג הזה מדברים על היכולת של חברה להגדיל את מנועי הצמיחה העסקית שלה באופן מאריכי ולעמוד ביעדים אגרסיביים כמו שילוש של ההכנסות בכל שנה. אבל הכח המניע של התהליך[...]
00:00

היום בהייטק בפקקים, אנחנו נדבר על אחת התופעות שאנחנו חושבים שהן הכי מעניינות בימי ההייטק הטרופים של גיוסים והנפקות. ההייפרגרוות׳ – או, הצמיחה המואצת. לרוב כשמשתמשים במושג הזה מדברים על היכולת של חברה להגדיל את מנועי הצמיחה העסקית שלה באופן מאריכי ולעמוד ביעדים אגרסיביים כמו שילוש של ההכנסות בכל שנה. אבל הכח המניע של התהליך הזה הם לרוב העובדים. אנחנו שומעים שוב ושוב על גיוסים אדירים. עבור רוב החברות (למעט תקציבי שיווק משתנים) כספי הגיוסים מיועדים לגיוסם של עובדים חדשים שאמורים להוביל את החברה קדימה.
כיצד מחליטים אילו מחלקות להוציא למיקור חוץ ואילו מחלקות צריכות להיפתח בתוך החברה? אילו צרכים עולים מהשטח ואילו מהלכים מתרחשים כתוצאה של ייעוץ ארגוני? איזו השראה לוקחים מחברות דומות?
לרוב, בשלבי הצמיחה הראשונים העובדים הראשונים שמגוייסים לחברה הם חברים ועובדים שמוכרים למייסדים ממקומות עבודה קודמים, אבל כאשר החברה ממשיכה להתרחב ל 50 ו 100 עובדים ישנו אתגר להמשיך לגייס בקצב גבוה ועדיין לשמור על התרבות הארגונית. כיצד אפשר לפתור אותו?
בפרק הזה ראיינו את שגיא גידלי, מייסד שותף ומנהל הצמיחה בחברת הסייבר פרימיטר 81.
שגיא מספר על הגידול הזריז מ 0 ל 300 עובדים במהלך 4 שנים ועל ההחלטות המעניינות בגיוס העובדים.

חברות שמגייסות סכומים אדירים ומשלשות את כח האדם שלהם תוך שנים בודדות, פותחות צוותים חדשים, מייצאות עבודה באאוטסורס בטירוף, היום נדבר ההייפרגרוות׳ בכח האדם.

הייטק בפקקים הנה שילוב של פייסבוק לייב, ופודקאסט העולה בעמודי הפייסבוק של כלכליסט ואצטדיון הסטארטאפ. הייטק בפקקים זכתה בתואר הפודקסט הטוב ביותר בתחום ההייטק לשנת 2018, על פי בחירת מגזין גיקטיים
בצוות התכנית – אדר חי, אורי טולדנו, טל חי, ונירית כהן

Scroll to Top