album-art

  • האם יש הייטק באפריקה? הייטק בפקקים מבית סטארטאפ ניישן סנטרל במסע ליבשת אפריקה וסצינת החדשנות המקומית. נבין את מצב התעשייה בלאגוס, ״עמק הסיליקון של אפריקה״, ניירובי, ה״סיליקון סוואנה״ דרום אפריקה וקהיר. כל מדינה ביבשת מאוד שונה בצרכים שלה, ובזמן שמתקיימות מלחמות אזרחים פעילות בסודן ובאתיופיה, תשתיות התחבורה המשובשות והאימוץ הרחב של סמארטפונים יוצר ביקושים יחודיים.[...]
00:00

האם יש הייטק באפריקה? הייטק בפקקים מבית סטארטאפ ניישן סנטרל במסע ליבשת אפריקה וסצינת החדשנות המקומית. נבין את מצב התעשייה בלאגוס, ״עמק הסיליקון של אפריקה״, ניירובי, ה״סיליקון סוואנה״ דרום אפריקה וקהיר.

כל מדינה ביבשת מאוד שונה בצרכים שלה, ובזמן שמתקיימות מלחמות אזרחים פעילות בסודן ובאתיופיה, תשתיות התחבורה המשובשות והאימוץ הרחב של סמארטפונים יוצר ביקושים יחודיים. כך לדוגמה, ברואנדה וגאנה משתמשים ברחפנים להובלת דם, והיעדר הגישה לבנקים מעודד את המעבר לבנקאות דיגיטלית. המודלים הכלכליים ביבשת שונים מאוד מאלו שאנחנו מכירים מהמערב ומעוררים מחשבה מחודשת על מוניטיזציה.

בפרק היום נראיין את חגית פרויד – מנהלת תוכנית 'פירס' לחדשנות גלובלית – שתספר במאקרו על המצב ביבשת ועל אילו שאלות יזמים צריכים לשאול את עצמם כדי להבין אם המוצר שלהם מתאים לשווקים המקומיים, ואת שלום בן אור – מייסד שותף ומנכ"ל 'אווניוז ג'י-טי' – פלטפורמה המאפשרת לסוחרים בתוצרת חקלאית לנהל את עסקיהם, ולבצע את כל תהליכי המסחר שלהם באופן דיגיטלי על המודלים הכלכליים היחודיים ליבשת.

Scroll to Top